Apabila Akaun Adsense anda diban...


Sekali klik pun akan dikira tau..Earning anda akan jadi kosong..Akaun anda dalam bahaya..Kalo bernasib baik,google akan bagi warning. Kalo tak bernasib baik,dia akan terus ban akaun tersebut. Tamat la kareer anda dengan Google Adsense apabila akan anda diban. Nama anda akan diblacklist dan alamat anda juga akan diblacklist.

Sebab itu,cara terbaik ialah dengan mengelakkan akaun anda diban dengan gunakan teknik yang tak menyalahi TOS Google Adsense. Penyelesaian lain ialh install adsense tracker seperti Adsense Logger. Anda boleh dapatkannya perisian ini secara percuma. Ia akan membantu jika anda ingin membuat rayuan jika akaun adsense anda diban. Rayuan tanpa bukti bahawa bukan anda yang membuat click fraud tidak akan dilayan.

Mereka langsung tidak akan melayan email anda. Mereka hanya akan melayan mereka yang mempunyai akaun adsense. Begini la kereknye Google Adsense ni. Jika anda baik dengan mereka,mereka akan baik dengan anda. Apabila dah buat salah & akaun adsense anda diban, mereka akan black list anda seumur hidup.

Anda apply la google adsense ni lagi,setelah mendapati anda adalah orang yang mereka ban.Mereka akan tutup kembali akaun adsense baru anda. Namun, ada penyelesaian bagi masalah ban ini.

Jika ada orang ingin mengkhianati anda pun boleh dengan klik ads anda banyak²..Anda boleh kene ban jika anda tidak melaporkannya kepada Google support dengan segera.

Apabila anda diban, anda boleh apply akaun adsense lagi tetapi dengan syarat:

1. Jangan gunakan nama anda. Gunakan nama orang lain seperti kakak,adik,isteri dan sebagainya.

2.Jangan gunakan alamat yang sama. Gunakan alamat lain.Jika nama kakak anda,gunakan alamat kakak anda. Alamat betul,nanti diorang nak hantar cek.

3.Gunakan pc lain.Jangan gunakan pc yang sama dengan yang biasa anda guna. Ini adalah kerana Google boleh cek MAC Address pc anda.MAC address adalah tetap bagi setiap pc/modem anda anda. Anda boleh gunakan pc di CC.

4.Anda boleh gunakan syarikat untuk Apply.Terdapat 2 jenis akaun adsense.Satu adalah personal dimana cek diatas nama individu dan business dimana cek atas nama perniagaan anda. Pastikan syarat diatas dipatuhi.

p/s: Alamat anda boleh ubah bila² masa.Kita dibenarkan untuk menukar maklumat tentang alamat kita. Tetapi nama dah tak boleh tukar.

Memang agak mengecewakan apabila kita jujur tetapi ada orang mengkhianati anda dengan klik banyak² pada ads anda. Penyelesaianya install adsense tracker untuk lindungi akaun anda.

Segala usaha gigih anda kan menjadi sia² apabila akaun diban.Nasihat saya,jangan terlalu bergantung kepada Google Adsense. Cari alternatif lain untuk menambah duit poket anda. Anda boleh sertai affiliate atau pesaing google adsense seperti clicksor,bidvertiser dan sebagainya.

Don't put the egg in one bucket. Tambahkan alternatif lain. Anda juga boleh menulis ebook anda sendiri. Ia boleh dijadikan satu alternatif kepada pendapatan online anda. Jangan pulak sertai pelaburan internet..Haram buat orang islam.Jangan cari nahas.

1 comments:

CiKMie said...

ahahah aku aheh kantoi kalau masuk adsense..wakaakk